FŐZÉSTERÁPIA

Utolsó kommentek

2017.06.28. 23:35 Orbán Katica

Saláták grillezéshez: mentás-bébispenótos csiscseriborsó és joghurtos sült cékla

Címkék: saláta grill csicseriborsó cékla vegetáriánus

grill.jpg

Az egyik leggyakrabban használt eszköz a konyhánkban a kontaktgrill. Legyen szó ebédről vagy vacsoráról, gyorsan látványos, egészséges kajákat lehet vele összedobni. Egyik este futásból jöttem haza, a család már éhes volt, és a "nincs semmi a hűtőben" esete forgott fenn. Ez általában azt jelenti, hogy nincs háromféle kész étel és/vagy sajt, sonka, virsli, stb. a hűtőben. Most valóban csak maradékok voltak: pár darab spárga (sajnos idén az utolsók), marék gomba, fél csomag fehér kolbász, két paradicsom, egy megbontott csicseriborsó konzerv, padlizsán és egy csomag bébispenót. A reggel megsütött két cékla is ott figyelt és várta a sorsát. Amíg a zöldségeket és a kolbászkákat meggrilleztem, gyorsan összedobtam a salátákat. Íme a receptek:

Mentás-bébispenótos csicseriborsó saláta

A konzerv csicseriborsót lecsöpögtettem, olívaolajjal, sóval, borssal, citrom levével, apróra vágott mentával összekevertem. Óvatosan hozzákevertem a bébispenótot és a tetejére feta sajtot morzsoltam.

Joghurtos sült cékla

A céklákat alaposan megmostam, szárazra töröltem és egyenként kevés olívaolajjal és sóval alufóliába csomagoltam. 180-200 fokos sütőben kb. 1 óra alatt vajpuhára sütöttem. Mikor kihűlt, könnyedén lejött a héja. Felkockáztam, egy gerezd fokhagymával, sóval, borssal és egy nagy adag görög joghurttal összekevertem, kevés olívaolajjal meglocsoltam. Ezt még azok is imádják, akik földízű, menzai céklához szoktak. 

A facebookon is megtalálsz.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fozesterapia.blog.hu/api/trackback/id/tr5312626465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása